Dag 10

5 augustus 2019 - Vossevangen, Noorwegen

Vandaag hebben we een super mooie dag gehad.  We zijn vanaf de camping gereden naar Kinsarvik. Onderweg genoten en bijzondere tunnels meegemaakt. Wij hadden nog nooit rotondes gezien in een tunnel, nu wel twee.  We hebben ook over een tolweg gereden, de rekening zal daarvoor wel thuis gestuurd worden want dat werkt op kenteken registratie. Om 11.15 uur waren we in Kinsarvik en zochten we de parkeerplaats waarover geschreven werd op verschillende websites, we moesten verder richting Huse, richting het helikopter platform.  Daar stonden heel veel auto's geparkeerd. Heel veel mensen wilden de bijzonder mooie waterval wandeling maken door het Husedalen. Het doel van vandaag is om de vier watervallen te zien. We vertrokken om 11.30. De watervallen liggen aan de rivier Kinso aan de rand van de Hardangervidda. 640 hoogtemeters met de volgende 4 watervallen: Tveitafossen, Nyastølfossen, Nykkjesøfossen en Søtefossen. Het was een hele zware klim naar boven maar we hebben het allemaal overwonnen. Het was zeer zeker de moeite waard om de wandeling te doen want het was werkelijk prachtig. De natuur is zo overweldigend mooi hier!  Wij vonden dit de mooiste wandeling die we ooit gemaakt hebben. Aan de top nog een Nederlands gezin gesproken en ervaringen uitgewisseld. Het was bijna 15.30 toen we onze weg naar beneden startten. Korte lastige afdalingen maar daarna voor het gravel/trekkerpad gekozen die rustig naar beneden afliep. Onderweg nog een Noorse dame gesproken en ook vakantie ervaringen besproken en leuke tips gekregen. Om 17.30 uur waren we weer bij de auto en zijn we terug gereden naar Voss. Even boodschappen gedaan en samen met Jarno grote dikke ijsco's gekocht want dat hadden ze dik verdiend na zo'n lange wandeling!