Dag 14

9 augustus 2019 - Tinn, Noorwegen

Vandaag hebben we een rustig dagje gepland. Na het ontbijt zijn we naar het dorpje Rjukan geweest. Er stond daar een groot schaakbord op het plein waar wij mee hebben gedamd. Het eerste potje hebben mama en Jarno gewonnen het 2de potje Renske en mama. Er waren daar bijzondere spiegels doe stonden op de berg. Als de zon daar op schijnt worst het plein belicht. Die spiegels staan er al sinds 2013 het idee is in 1913 al ontstaan maar 100 jaar later dus pas geïnstalleerd. We zijn even door het dorpje wezen wandelen maar dat duurde niet zo lang. We gingen daarna naar het huisje toe en hebben geluncht en hebben onze zwemspullen gepakt. We gingen namelijk naar een zwembad wat binnen en buiten was. Toen we daar aankwamen moesten we eerst betalen natuurlijk en we moesten douchen voor de hygiëne en zijn normale en water ingesprongen Maar mama die durft er nog niet in het water. Mama ging buiten zitten en papa ook en Renske en Jarno zijn heel vaak binnen van de grote glijbaan geweest. Jarno en Renske hebben eigenlijk de hele tijd gezwommen en mama die wou wel maar je durft het niet aan met haar wonden en papa niet zoveel zin. Jarno die heeft een salto van de kant gedaan en Renske die wou graag een salto van de duikplank doen alleen dat durfde ze niet maar ze heeft het wel gedaan. Rond 5 uur zijn we naar het hutje gegaan. Bij het hutje hebben we avond gegeten en gingen we daarna samen te doen en hebben we even lekker gechilled. Goedenavond de tijd om te gaan slapen want morgenvroeg gaan we vroeg weg om de boot te nemen.