Dag 1

27 juli 2019 - Kiel, Duitsland

Vandaag om 06:45 uur zijn we vertrokken naar Kiel om de boot te nemen naar Oslo. We widen om 6.15 uur weg gaan maar mijn moeder was de dakkoffersleutel kwijt. Na een halfuur zoeken zei Renske: 'We kunnen ook plastic bordjes meenemen en bestek.' Want dat zat in de dakkoffer met nog pannen en slaapzakken. Eenmaal onderweg was er heel veel file bij Hamburg in Duitsland. Ondanks deze vertraging waren we nog op tijd bij de boot. Toen we de auto hadden geparkeerd ging het schip vertrekken. We hebben onze spullen bij onze hut neergezet en zijn daarna het schip gaan verkennen. We zijn daar in een restaurantje een lekker taartje gaan eten. Om 15:00 uur was er een show voor kinderen. Na de show zijn we naar onze hut gegaan en hebben daar lekker gechilled, papa is toen in slaap gevallen want die was heel moe. Om 17:30 uur is er voor ons een tafel geboekt bij het grand buffet daar hebben we avond gegeten. Jarno en Renske hebben patat gehad en papa heeft heel veel gegeten en mama ook. Na het eten zijn we naar een paar winkeltjes gegaan op de boot. Jarno heeft bij een winkeltje een heel gaaf lego ninjago shirt gekocht. Er was om 20:30 uur een show waar een hele lange rij stond. Om 21:00 uur begon de show de acteurs en actrices gingen alleen liedjes zingen. Toen de show was afgelopen gingen we slapen.