Dag 2

17 augustus 2019 - Parijs, Frankrijk

Vrijdag morgen konden we na een goede nachtrust gebruik maken van het ontbijt buffet. Croissants, stokbrood, goed ontbijt. Om 9.00 vertrek voor een rondrit door de stad met een Nederlandse gids Elle die al jaren in Parijs woont. Veel gezien en snel een goed indruk van Parijs gekregen. Een mooie oude stad met veel geschiedenis. We werden uitgelaten bij het oude militair museum. Hier hebben we rond gekeken en o.a. het graf van Napoleon bezocht. Vanaf 12.00 uur hadden we vrij om iets voor ons zelf te doen. We zijn toen met de bus naar het stadion van Paris saint-germain gereden. Dit deden we samen met een ander gezin twee jongens wilde namelijk ook graag naar het stadion. We hadden de vorige avond samen al kaartjes gekocht en zijn daarom ook samen naar het stadion gegaan. Toen we bij het stadion aankwamen zijn we eerst naar de shop geweest om een leuk vest te scoren voor Renske. Daarna hebben we ons gemeld voor de tour in stadion. We hadden kaartjes gereserveerd voor 14:30 maar we kunnen ook al eerder terecht we starten de tour om 13.30 en we hebben genoten van het grote stadion. We hebben de kleedkamers gezien de persruimte de plek waar de spelers geïnterviewd worden door de journalisten en we hebben natuurlijk het grasveld van dichtbij gezien We hebben deze middag heel veel foto's gemaakt want Renske wilde graag met alles en iedereen op de foto. Tijdens de tour moesten natuurlijk wel haar mooie Paris saint-germain vest aan hebben zodat ze kon zien dat iedereen kan zien dat zij fan is van de club. Na het bezoek aan het stadion hebben we de metro gepakt en naar La Fayette gegaan de grote Galerie van de grote merken. We hebben daar even gesnoven aan de duurste geurtjes en we zijn de winkel doorgelopen en hebben onder andere de mooie koepel gezien en daar ook heel veel foto's van gemaakt. Op een gegeven moment waren we uitgekeken in de galerie en zijn we naar zijn we er weggegaan. We zijn naar de Mac gegaan.We moesten ons om 19:15 weer melden voor de avondtour met de bus onder leiding van de gids hebben we weer verschillende mooie onderdelen van Parijs gezien waaronder de Bling Bling Plein waar de grote merken Chanel, Gucci Rolex de grote merken hun spullen verkopen. Daarna zijn we naar de Eiffeltoren gegaan of erg gezellig met al bijna donker en hebben genoten van mooi uitzicht op de Eiffeltoren foto's gemaakt daar en genoten van artiesten die er aan het optreden waren. Het was ongeveer 21:15 dat we weggingen en de grote lampen gingen bijna aan. Dat gebeurde toen we in de bus zaten. Dat was een klein beetje een tegenvaller. We zijn toen terug gereden naar het hotel en daarna lekker even gechilled en filmpje gekeken en daarna gaan slapen.